رئیس شبکه اجتماعی اینستاگرام کریستیانو رونالدو

رئیس: شبکه اجتماعی اینستاگرام کریستیانو رونالدو رسانه ها نامزدی تصویری ارتباط ستاره تصویر اختلاف

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی جزئیات مکالمه خلبان و کمک‌خلبان ATR پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جهت تحقق نشانه کم کردن تلفات سوانح رانندگی به ۹۰۰۰ نفر در ۱۰ سال بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز

جزئیات مکالمه خلبان و کمک‌خلبان ATR پایتخت کشور عزیزمان ایران - یاسوج

جزئیات مکالمه خلبان و کمک خلبان ATR پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج

عبارات مهم : ایران

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جهت تحقق نشانه کم کردن تلفات سوانح رانندگی به ۹۰۰۰ نفر در ۱۰ سال بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز داریم، گفت: خودروسازان هم با لابی گری قوی، مانع از اجرای بسیاری از قوانین می شوند.

به گزارش فارس، نشست خبری معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با حضور اصحاب رسانه بعدازظهر امروز در صدا وسیمای جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران استادیوی رادیو گفت وگو برگزار شد.

جزئیات مکالمه خلبان و کمک‌خلبان ATR پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج

در این نشست، مهرداد تقی زاده اظهار داشت: در کشور ما از ده ها سال پیش تاکنون اتفاقاتی در حمل و نقل برون و درون شهری رخ داده و منجر شده است است شهرها و کشورهای ما خودرومحور شوند و این به معنای زیاد کردن آلودگی هوا، زیاد کردن ترافیک، زیاد کردن سوانح رانندگی و رشد تلفات تصادفات هست.

وی ادامه داد: اگر افراد جامعه ای جهت سفرهای خود اعم از درون و برون شهری حمل و نقل شخصی را بر حمل و نقل عمومی ترجیح دهند، این یعنی آن جامعه خودرومحور است که جهت آن کشور یک خطر محسوب می شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جهت تحقق نشانه کم کردن تلفات سوانح رانندگی به ۹۰۰۰ نفر در ۱۰ سال بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: البته مردم ما بی تقصیرترین عامل در ایجاد ماشین محوری هستند؛ هنر مدیران کشوری در زمینه حمل و نقل باید به نحوی برنامه ریزی شود که مردم در سنجش های خود بفهمند اگر ناوگان عمومی را جهت سفر گزینش کنند موفق تر خواهند بود.

تقی زاده اظهار داشت: روزانه تعداد زیادی ماشین از شهرهای اقماری به سمت شهرهای بزرگ حرکت می کنند و موجب ایجاد ترافیک رفت و برگشت و همچنین زیاد کردن ترافیک شهری می شوند.

وی ایجاد قطارهای حومه ای را یکی از راهکارهای کم کردن ترافیک و کم کردن سوانح رانندگی بیان کرد و گفت: در کشور عزیزمان ایران از سال ۹۲ حمل و نقل حومه ای مورد توجه قرار گرفت.

جزئیات مکالمه خلبان و کمک‌خلبان ATR پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج

وی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر آینده نگری زیاد کردن و سوانح و تلفات رانندگی از سال ۹۷ و تبدیل سیر صعودی به سیر نزولی تصادفات و برنامه وزارت راه و شهرسازی در این حوزه اظهار داشت: در کارگروهی در حوزه معاونت حمل و نقل آینده نگری کردیم که از سال ۹۶ آمار جانباختگان سوانح رانندگی که تاکنون روند نزولی داشت ثابت می شود و از سال ۹۷ سیر صعودی به خود می گیرد.

تقی زاده افزود: با این حال از سال ۹۶ زیاد کردن ۱.۵ درصدی سوانح رانندگی را شاهد بودیم و امسال هم تاکنون ۵ درصد زیاد کردن تلفات سوانح رانندگی داشتیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جهت تحقق نشانه کم کردن تلفات سوانح رانندگی به ۹۰۰۰ نفر در ۱۰ سال بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این راستا نقشه راه ایمنی راه های کشور را تهیه کردیم، در یک افق ۱۰ ساله تعداد جانباختگان سوانح رانندگی به ۹ هزار نفر کم کردن یابد؛ اگر طبق برنامه پیش برویم، تعداد جانباختگان از ۱۶ هزار نفر در سال ۱۴۰۶ به ۹ هزار نفر کم کردن خواهد یافت.

وی توضیح داد: صنعت و معادن در کشور در حال گسترش هستند، میزان بار هم در حال زیاد کردن است و در چند سال آینده ۲۴۰ میلیون تن بار معدنی و صنعتی داریم.

جزئیات مکالمه خلبان و کمک‌خلبان ATR پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج

وی افزود: از سوی دیگر خودرومحوری در کشور ما زیاد کردن یافته و امروز به ۳۰ میلیون دستگاه ماشین و موتورسیکلت رسیده ایم که این رقم در ۱۰ سال آینده ۵۰ میلیون دستگاه خواهد شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هر چه کشوری خودرومحورتر باشد ریسک سوانح رانندگی در آن کشور زیاد کردن می یابد.

تقی زاده افزود: به هر حال تلاش می کنیم این نقشه راه ایمنی راه های کشور در چند هفته آینده در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح شود و سپس در دولت و مجلس مصوب شود.

وی اظهار داشت: بودجه مورد نیاز جهت اجرای این نقشه راه در ۱۰ سال، ۲۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است است که البته باید تورم هر سال هم مشمول آن شود.

وی با بیان اینکه مهم ترین عامل بروز سوانح رانندگی خطای انسانی هست، گفت: البته عنوان نگهداری بزرگراه ها هم قابل توجه هست، هنگامی که ۲۰ درصد بودجه نگهداری یک راه تخصیص داده شده است می یابد، قطعا شرکت راهداری هم در اندازه همان ۲۰ درصد بهسازی بزرگراه ها انجام می شود.

لزوم کم کردن قیمت ماشین و واقعی سازی قیمت سوخت؛ خودروسازها همه جا لابی می کنند

وی با بیان اینکه مطالعاتی در حوزه ماشین در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی انجام شده است هست، گفت: به عنوان مثال عنوان شده است است که پراید ارابه فوت است و طبق مطالعات ما باید پراید در دسته بندی خودروهای شهری باشد و سرعت آن طبق خودروهای شهری تنظیم شود.

وی با بیان اینکه قیمت ماشین در کشور ما بسیار گران هست، اظهار داشت: در آینده اوضاع خودرومحوری ما به همین اوضاع ادامه می یابد.

وی توضیح داد: هنگامی که قیمت هواپیما در مسیر پایتخت کشور عزیزمان ایران – مشهد جهت یک خانواده چهار نفره، رفت و برگشت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد، یا قیمت قطار جهت همان خانواده ۸۰۰ هزار تومان رفت و برگشت تمام شود، بنابراین این خانواده ترجیح می دهد با ۱۰۰ هزار تومان بنزین این مسیر را با خودروی شخصی طی کند و این ارزانی سوخت و گرانی ماشین در کشور ما فاجعه هست.

وی تأکید کرد: ارزان نگه داشتن قیمت بنزین یعنی کمک کردن به مردم جهت بیماری سرطان و آسم، بهتر است دولت ها جهت کمک به مردم قیمت ماشین را کم کردن دهند. اگر قیمت خودروها نصف شود، مردم با زیاد کردن قیمت بنزین مشکلی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: قیمت بنزین در کشور ما خط قرمز شده است هست، در همه دنیا سوخت گران و ماشین ارزان هست، ولی می خواهیم سوخت ارزان و ماشین گران بماند لیکن می ترسیم اگر سوخت را گران کنیم به اعتراض مردم بینجامد، در حالی که اگر قیمت ماشین نصف شود و چند ماه بعد از کم کردن قیمت خودرو، سوخت را به قیمت واقعی نزدیک کنیم، مردم رضایت هم خواهند داشت.

تقی زاده ادامه داد: متأسفانه خودروسازهای ما لابی گری نیرومند ای دارند، می توانند ضوابط را عوض کردن دهند یا اجازه ندهند قانونی اجرا شود، می توانند به آسانی مسئولان را عوض کردن دهند، ولی بالاخره یکی باید حرف حق را بگوید.

وی افزود: در دنیا همه تعجب می کنند که در کشور ما ماشین اینقدر گران و سوخت ارزان هست، باید روش ها عوض کردن یابد، وگرنه ماشین محور باقی می مانیم.

قیمت گران کامیون و تأثیر آن در زیاد کردن قیمت بار

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در کشور ما قیمت ناوگان سنگین هم بسیار گرانتر از دیگر کشورهاست و این موجب می شود این قیمت در حمل بار نیز مؤثر باشد و مالک کامیون هم دائما زیر بار قرض باشد.

وی گفت: در اغلب کشورها ماشین ارزان و هزینه استفاده از ماشین گران هست. خودروها عوارض سوخت، عوارض عبور از پل، عوارض عبور از آزادراه، هزینه بیمه و… دارند. ما معتقدیم که باید قیمت ماشین کم کردن یابد.

کاهش قیمت بلیط هواپیما در صورت تخصیص داده شده است ارز دولتی به ایرلاین ها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از آنکه بانک مرکزی اعلام کرد نمی تواند ارز دولتی به شرکت های هواپیمایی بدهد، اعلام شد که شرکت ها باید امورات خود را بگذرانند یا تعطیل کنند.

وی افزود: در جلسه ای که با مدیر شرکت هواپیمایی کشور داشتیم، اعلام شد که اگر ارز دولتی به ایرلاین ها تخصیص داده شده است یابد، قیمت بلیط به قیمت های قبلی برمی گردد.

قرارداد ایرباس و بوئینگ با هما لغو نشده است

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی راجع به قرارداد کشور عزیزمان ایران ایر با کمپانی ایرباس و بوئینگ گفت: این قراردادها لغو نشده است و به قوت خود باقی هست، ولی به علت تحریم ها مسکوت مانده هست.

مهارت خلبان ATR پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج عامل بروز سانحه؛ خلبان به تذکرها بها نداد

تقی زاده که عضویت شورای عالی هواپیماها را نیز برعهده دارد، راجع به علت وقوع سانحه هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج و عنوان خطای خلبان گفت: شرکت هواپیمایی کشوری به عنوان مرجع نظردهی راجع به علت سوانح اعلام کرده است که مقصر مهم سانحه خلبان بوده هست، البته خلبان مهارت داشته هست، ولی عنوان شد که همین مهارتش موجب بروز سانحه شده است هست.

وی توضیح داد: در بازخوانی نوار جعبه سیاه هواپیما، کمک خلبان به خلبان اعلام می کند که شرایط آب و هوایی مناسب نیست و بهتر است به فرودگاه جایگزین برویم یا به فرودگاه مهرآباد برگردیم، در حالی که خلبان اعلام می کند که به فرودگاه یاسوج می رویم.

اعتراض مسئولان قم به عبور قطار سریع السیر پایتخت کشور عزیزمان ایران – اصفهان از داخل شهر و نزدیکی جمکران

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی راجع به قطار سریع السیر پایتخت کشور عزیزمان ایران – قم – اصفهان اظهار داشت: این پروژه از سمت پایتخت کشور عزیزمان ایران و اصفهان در حال ساخت هست، زیرسازی ها در حال انجام هست، ولی در ایستگاه قم با مسئله مواجه شدیم.

وی توضیح داد: در اغلب کشورهای دنیا هنگامی که قطار سریع السیر از جوار شهری می گذرد، شهردار آن شهر تلاش می کند این قطار را به درون شهر وارد کند، ولی در قم، مقامات محلی مانع شدند که این قطار ایستگاهی درون شهر داشته باشد و این پروژه را به تعویق انداخته هست.

وی افزود: قطعا جهت وزارت راه و شهرسازی ساخت ایستگاهی در خ ارج از شهر قم و عدم عبور قطار از داخل شهر قم کم هزینه تر هست، ولی در همه جای دنیا قطار سریع السیر از داخل شهرها عبور می کند، بنابراین فعلا منتظر ماندیم و پروژه از پایتخت کشور عزیزمان ایران و اصفهان شروع کردیم.

واگذاری خطوط ریلی به راه آهن و قدرت گرفتن شرکت ساخت در توسعه آزادراه ها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: حدود ۲۵ سال پیش خطوط ریلی در راه آهن ساخته می شد، ولی بعد از آن بخشی و سپس معاونتی در وزارت راه و شهرسازی شکل گرفت تا احداث خطوط ریلی را برعهده بگیرد که همان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل هست.

وی ادامه داد: شرکت ساخت چون فقط وظیفه ساخت را برعهده داشت، تلاش می کرد پروژه هایی که سریعتر و ارزانتر تمام می شود در اولویت باشند، به عنوان مثال ایستگاه راه آهن همدان را ۱۵ کیلومتر خارج از شهر همدان ساختند، در حالی که وزیر راه اعتقاد است این ایستگاه ها باید به داخل شهر برود که بالاخره قرار شد ساخت بعضی خطوط ریلی به راه آهن سپرده شود و شرکت ساخت بر ساخت آزادراه ها پررنگ تر باشد.

وی افزود: همچنین کمیته مکان یابی ایستگاه های راه آهن در وزارت راه و شهرسازی شکل گرفت.

کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی در سفرهای برون شهری

وی با ابراز تأسف از کم کردن استقبال از حمل و نقل عمومی در سفرهای برون شهری طی سالهای اخیر گفت: میزان جابجایی مسافر با اتوبوس برون شهری در سال ۸۸ عدد ۲۶۷ میلیون نفر بود که در سال ۹۶ به ۱۵۵ میلیون نفر کم کردن یافت.

تقی زاده اظهار داشت: در بخش ریلی نیز در سال ۸۹ تعداد ۲۸ میلیون مسافر به وسیله قطار جابجا شدد که این رقم در سال ۹۶ به ۲۴ میلیون نفر رسید و در واقع تقاضای سفر به سمت بزرگراه ای سوق یافت.

واژه های کلیدی: ایران | خلبان | ماشین | میلیون | رانندگی | شهرسازی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz